Tietoa Veritaksesta  |  Vastuullisuus  |   Uusi pääkonttorimme Turussa

Veritas tiedotteet

14.2.2020

Triviumin harjannostajaiset

Veritaksen uuden pääkonttorin rakennusprojektissa yksi tärkeä merkkipaalu on nyt saavutettu: rakennuksen harjannostajaisia vietettiin Kupittaalla torstaina 23.1.2020.

”Kupittaa on mielenkiintoinen alue, sillä se on Turun voimakkaimmin kasvava työssäkäyntialue. Veritaksen on hyvä olla läsnä täällä”, kiinteistöjohtaja Peter Karlsson totesi puheessaan harjannostajaisissa, johon osallistuivat hankkeen rakentajat, urakoitsijat ja muut kumppanit.

Pääurakoitsija Jukka Lämsä YIT Oy:stä iloitsi omassa puheessaan siitä, että Turussa on satavuotias eläkeyhtiö, joka haluaa pysyä Turussa jatkossakin.”Työt ovat nopeasta aikataulusta huolimatta edenneet hienosti ja kohteen arvioidaan valmistuvan lokakuussa”, Lämsä kertoi.

Rakennuksen koko on 10 000 neliömetriä, ja tällä hetkellä vapaata tilaa löytyy vielä 1,5–2 kerrosta eli noin 1500 neliömetriä.  KVR-urakoitsijana toimii YIT ja rakennuttajakonsulttina sekä valvojana Granlund.

Pääluottamusmies Petri Toikkonen esitti tilaisuudessa kiitokset rakentajille, jotka ahertavat työmaalla päivästä toiseen ja saavat aikaan laadukasta jälkeä. Myös Karlsson painotti kumppaneiden merkitystä hankkeessa. ”Kiitos kaikille rakentajille ja suunnittelijoille tehdystä työstä. Veritaksen väki odottaa jo innolla muuttoa uusiin tiloihin.”

2.5.2019

Aikakapseli muurattiin uuden ekotehokkaan pääkonttorin perustuksiin Kupittaalla

Veritaksen uuden pääkonttorin rakentaminen Turun Kupittaalla otti askeleen eteenpäin 2.5.2019, kun Veritaksen aikakapseli muurattiin perustuksiin. Aikakapseli sisältää kiinnostavia palasia Veritaksen nykypäivästä ja historiasta, kuten tuoreen vuosikertomuksen ja asiakastyytyväisyystutkimuksen, lehtiartikkeleita, ensimmäisen eläkepäätöksen vuodelta 1969 ja 110-vuotishistoriikin teatteriversiona.

– Kun talo joskus puretaan, aikakapseli löytyy perustuksista jälkipolvien ihmeteltäväksi. Toisaalta, talohan rakennetaan kestämään jopa 100 vuotta, sanoo Veritaksen henkilöstöjohtaja Jenni Kosunen.

Toimitusjohtaja Carl Pettersson on silmin nähden innoissaan nähdessään Trivium Retoriikan rakennustöiden etenemisen.

– Olemme innoissamme muuttamassa ensi vuoden lopussa moderneihin toimitiloihin ja aiomme seurata rakennushankkeen etenemistä paikan päälläkin säännöllisesti. Erityisen ylpeitä olemme siitä, miten vastuullisten ja ekotehokkaiden arvojen pohjalta rakentaminen tapahtuu. Siitä meidän tulee kiittää erityisesti sijoitusjohtaja Niina Bergringiä, joka on ajanut tätä asiaa sitkeästi sekä kiinteistötiimiämme, Pettersson kehuu.

Ekotehokkaat ja kestävät arvot sekä henkilöstön innostaminen tärkeitä

Veritaksen uuden pääkonttorin suunnitteluun on osallistunut henkilöstöstä koottu INTO -työryhmä. Veritas oivalsi heti suunnittelun alkuvaiheessa, miten tärkeää on saada henkilöstön ääni kuuluville uuden toimitilan suunnittelussa sekä viestiä avoimesti rakentamistyön edistymisestä myös INTO -ryhmäläisten kautta.

– On ollut erittäin palkitsevaa saada osallistua tämän ryhmän toimintaan. Varmasti tämän päiväinen peruskiveen muuratun aikakapselin ”kuran” heittäminen jää yhdeksi mieleenpainuvammaksi tapahtumaksi omassa Veritas-historiassani, kertoo INTO-ryhmän jäsen ja eläkesuoritusten asiantuntija Tarja Lehto.

Veritaksen pääkonttorin Trivium Retoriikan arvioitu valmistumisaika on lokakuu 2020. Rakentamista voi seurata livenä myös webkameran välityksellä.

28.3.2019

Ekologiset arvot ohjaavat Veritaksen pääkonttorin rakentamista Kupittaalla

Veritaksen uuden pääkonttorin rakentaminen on alkanut Turun Kupittaalla. Veritaksen muuttomatka ensi vuonna ei ole pitkä, mutta rakennuksena uusi pääkonttori edustaa uutta aikakautta. Muuntojoustava ja ekotehokas rakennus tähtää kansainvälisen ympäristösertifikaatin toiseksi korkeimpaan luokitukseen, vasta neljäntenä Suomessa.

Veritas Eläkevakuutusyhtiö ja YIT ovat allekirjoittaneet sopimuksen toimitilakiinteistöstä. Trivium Retoriikan rakentaminen Kupittaalla on alkanut maaliskuussa 2019 ja valmistuminen ajoittuu lokakuulle 2020. Sopimuksen arvo on noin 29 miljoonaa euroa.

Rakennushanke sisältää noin 10 000 m2 toimistotalon ja erillisen noin 200 autopaikan pysäköintirakennuksen rakentamisen. Kahdeksankerroksiseen, nykyaikaiseen toimistotaloon sijoittuu jatkossa mm. Veritaksen pääkonttori.

– Veritaksella kestävän kehityksen teemat ovat olleet keskiössä, kun olemme suunnitelleet uutta pääkonttoria. Haluamme toteuttaa hankkeen, joka on mahdollisimman kestävästi suunniteltu ja rakennettu. Odotamme myös innolla, että voimme tarjota modernit ja toimivat työtilat omalle henkilöstölle sekä niille muille toimijoille, jotka tulevat myös muuttamaan taloon, kertoo Veritaksen toimitusjohtaja Carl Pettersson.

Veritaksen nykyinen pääkonttori on sijainnut tutulla paikallaan Olavintiellä Turun keskustassa 1950-luvulta asti.  Moderni pääkonttori mahdollistaa huomattavan parannuksen Veritaksen ympäristökuormaan.

Uusi pääkonttori noudattaa kansainvälisen BREEAM-ympäristösertifikaatin toiseksi korkeimman tason vaatimuksia, mikä tarkoittaa, että kaikissa teknisissä ratkaisuissa otetaan huomioon energiatehokkuus ja ympäristöystävällisyys.

– Suomessa on vain kolme vastaavaa jo rakentamisen aikana myönnettyä BREEAM Excellent -luokitusta, joten Veritasta voi syystä kutsua ympäristöystävällisen rakentamisen edelläkävijäksi Suomessa, iloitsee Veritaksen sijoitusjohtaja Niina Bergring.

Uuteen taloon tulee sekä maalämpö että maakylmä ja kaikki materiaalit ovat vähäpäästöisiä. Talon katolle sijoitettavat aurinkopaneelit tuottavat osan tarvittavasta sähköstä ja lisäenergiana käytetään vain ns. vihreää sähköä. Myös kestävä liikkuminen huomioidaan Veritaksen tulevassa pääkonttorissa.

Seinien lisäksi myös työn tekemisen tavat uudistuvat uuden toimitilan myötä, toimitusjohtaja Carl Pettersson lupaa.

Lisätietoja:

Carl Pettersson, toimitusjohtaja Veritas, p. +358 10 550 1606, carl.pettersson(a)veritas.fi

Niina Bergring, sijoitusjohtaja Veritas, p. +358 10 550 10, niina.bergring(a)veritas.fi

Peter Karlsson, kiinteistöjohtaja Veritas, p. +358 50 561 9545, peter.karlsson(a)veritas.fi

YIT tiedotteet

Kulku parkkihalliin, vaihe 2.

Videotiedotteet

Seuraa meitä / Följ oss på:

Veritas Eläkevakuutus